Já bych ty internety (ne)zakázala

25. 07. 2017 6:45:59
I když jsem se zpočátku zuby nehty bránila, i mě smetla digitální tsunami, a tak patřím mezi lidi, kteří bez internetu neudělají ani krok.

Pravděpodobně se všichni shodneme na tom, že být permanentně online má své nevýhody, ale i výhody. Můžete si klidně stokrát opakovat, že „bez internetu se žilo líp“, ale snažit se dešifrovat z napůl plesnivé cedule odjezd autobusu, který navíc jezdí jednou za dvě hodiny, není věc, na kterou budete vzpomínat s nostalgií. Nedej bože, kdybyste chtěli, aby vám navazovalo víc dopravních prostředků na sebe – Elon Musk se svými pokusy o let na Mars by mohl vyprávět. Pak ale nějakého neznámého génia napadlo jízdní řád naprogramovat, a tím vyřešil všechny problémy 21. století.

Další pozitivum digitální technologie jsem dokázala ocenit až poté, co jsem začala žít s přítelem ve společné domácnosti. Tehdy jsem zjistila, že se ode mě jaksi očekává, že budu svého milého vykrmovat. Stokrát můžete chlapovi tvrdit, že máte jiné přednosti (např. v oblasti kritického zhodnocení mužské práce), dobře udělaný guláš ocení i profesor z Harvardu. Bohužel jediná knižní kuchařka, kterou doma mám, asi od čtenáře předpokládala, že bude minimálně vědět, jak zapnout troubu, a proto obsahovala pro mě nepochopitelná slovní spojení jako „utřít máslo s cukrem“ a podobné. Pak jsem ale zabrousila na internet a objevila záchranu v podobě videoreceptů. Heuréka, někdo myslel i na nás antikuchaře, nebála jsem se citovat Archiméda, protože jsem věděla, že vztah s přítelem je zachráněn.

Samozřejmě největší plus internetu spočívá v rychlé dostupnosti velkého množství informací, takže namísto toho, abychom si přečetli až v pondělí na stánku, že Bohdalová nakoupila fake Fillu, můžeme touto zprávou obohatit už svůj víkend.

Abyste mě považovali za nestrannou, uvedu vám několik příkladů, kdy mi internet pěkně pije krev. Ne nadarmo se říká, že web je dobrý sluha, ale špatný pán. Teda aspoň to říkám já. Najdete tam totiž spoustu zpráv, které z vás dokážou udělat docela solidního paranoika. Když chci třeba zjistit příčinu toho, proč už mě týden bolí ruka, internet mě okamžitě odsoudí k smrti na rakovinu. Když mě bolí v krku, je to opět rakovina, a to nemluvím o nedávné horečce nebo divně vypadajícím znaménku. Ať zadáte do vyhledávače jakékoliv symptomy, letos už Silvestra neoslavíte.

S čím ale musíme nejvíce bojovat, jsou nepravdivé nebo zastaralé informace. Letos jsme si objednali s přítelem pobyt v krásném hotelu. Na internetu jsme si přečetli, že si v hotelové kavárně můžeme dopřát spoustu chutných zákusků, a navíc se tam každý pátek konají romantické večery při klavíru. Vyrazili jsme teda prozkoumat „terén“. Poté, co jsme se usadili a na náš dotaz ohledně dezertů nám bylo sděleno: „Vidíte snad tady v tom jídelním lístku nějaký zákusky?“, jsme usoudili, že se nabídka na webových stránkách bude asi od reality trochu lišit. Rozhodli jsme se tomu dát ještě jednu šanci, a to hlavně proto, že jsme v rohu místnosti zpozorovali krásně zachovalý starý klavír. A tak jsme se v pátek vyšňořili (jinými slovy vytáhli jediné nepomačkané oblečení z kufru) a těšili se na romantický večer. Objednali jsme si vínko a já se bavila hádáním, který z procházejících mužů by mohl být pianista. Po půl hodině marného čekání byl pianista každý kolemjdoucí, který měl ruce, a po třech vínech jsem pianistou byla já. Skutečnost, že se počet hostů kavárny během mého vystoupení pomalu, ale jistě snižoval, jsem samozřejmě přikládala rozladěnosti klavíru.

I když mě internet někdy dokáže pěkně napálit, závislosti na něm se asi jen tak nezbavím. Jinak bych vás přeci nemohla obohatit o svoje „duchaplné“ články. :-) A pokud se vám moje výtvory nelíbí, nic s tím neudělám. Beztak za všechno může internet.

Autor: Pavlína Peťovská | úterý 25.7.2017 6:45 | karma článku: 15.30 | přečteno: 719x

Další články blogera

Pavlína Peťovská

Láska k literatuře nezná hranic

Čím je člověk starší, tím více přemýšlí nad tím, kam by se jeho životní cesta ubírala, kdyby nikdy nedošlo k některým setkáním a já nejsem výjimkou.

30.11.2022 v 14:05 | Karma článku: 7.16 | Přečteno: 167 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 60 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

Blíží se jaro a s ním doba, kdy se do ulic vyrojí spousta lehce přioděných slečen a dam. A tak se možná my, co jsme většinově orientovaní, od těch krasavic zase dočkáme nějakého nelichotivého komentáře.

16.3.2024 v 8:30 | Karma článku: 25.51 | Přečteno: 519 | Diskuse

Vlastík Fürst

S Ním jsem silný

David pokračuje ve své písni. Už v ní stihl Stvořiteli říci vše, co ho trápí. Sdílí se s ním o své obavy z toho, že jeho vojsko bez pomoci shůry prohraje. Strach mu ale nahání i mlčení nebes.

8.3.2024 v 19:10 | Karma článku: 12.36 | Přečteno: 205 | Diskuse

Vít Olmer

Bitva o důchod (humoreska)

Nedávno jsem se dočetl, že nějaká paní měla z vyřizování svého důchodu hlavu jak pátrací balon. Chtěl bych ji utěšit...

8.3.2024 v 19:08 | Karma článku: 43.99 | Přečteno: 8013 | Diskuse

Tien Tran Tat

Koupil bych si průvodce po Vietnamu? Spíš nekoupil

Nedávno jsem v ruce držel průvodce po Vietnamu. Publikováno v roce 2018. Není to jediný průvodce, který jsem prolistoval. Vždycky mě zaujme filmové doporučení. Většinou nabídka amerických válečných filmů. Rozčiluje mě to.

6.3.2024 v 8:24 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 409 | Diskuse
Počet článků 29 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 803

Píšu fejetony a úvahy. Také přispívám literárními články na blog literarnihysterie.cz. 

 

 

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...