Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

U kadeřnice

Protože jsem se v předvánočním shonu omylem podívala do zrcadla, rozhodla jsem se v zájmu zachování posledních zbytků sebeúcty po sto letech zajít do kadeřnictví sjednotit těch pět odstínů žluté, které jsem si na hlavě vytvořila.

Vzhledem k tomu, že jsem si kadeřnici objednala v šest hodin po práci, očekávala jsem příjemný relax, kdy aspoň na chvíli vypustím všechny starosti a nikdo po mně nebude nic chtít. No, člověk míní, kadeřnice mění.

Když jsem se na poslední chvíli do salonu dopotácela a posadila na židli s tím, že můj hlavní úkol bude neusnout, spustila kadeřnice tornádo otázek: „Jak se daří? Venku je zima, že? A co Vánoce? Dárečky už máte?“ Podle mě chodí všechny kadeřnice, vizážistky, manikérky, masérky a kosmetičky na schůze nějakého tajného spolku, kde jim školitel v bílém upnutém obleku neustále opakuje mantru: „hlavně mluvit, hlavně mluvit“, načež si pak nacvičují modelové situace, jak otravnými otázkami, které člověk dostává stokrát denně, rozmluvit i toho největšího mrzouta (tedy mě).

Já se ale jen tak nenechám, řekla jsem si, odpověděla obligátním „ale jo, jde to“ a v duchu si představovala, jak bych jí nejradši zacpala pusu tím jejím obřím tužidlem.

Kadeřnice však okamžitě poznala, že tudy cesta nevede, a pokusila se rozproudit konverzaci tím, že začala vytrvale kritizovat moje vlasy: „Vy se barvíte sama, že?“ dodala sladkým hláskem s nádechem očekávaného triumfu.

„Ne, barví mi je můj pes“, chtěla jsem odseknout, ale bylo mi jasné, že už by mi nic nepomohlo. Pachatel byl usvědčen, neměla jsem šanci uniknout: „Ano, pardon, občas si na tu hlavu něco napatlám.“ Z jejího následného pohrdavého výrazu jsem vytušila, že jsem pravidelně vykonávala vlasovou genocidu. A protože už od mého příchodu bylo zřejmé, že zrovna nejsem adeptkou na vlasovou modelku, dodala: „Tak to nevím, co s tím uděláme, ony se ty nekvalitní barvy z drogerie vždycky do těch vlasů tak zažerou, že je pak ani nejde dostat pryč. Pokaždé sem pak někdo dojde a chce zázraky. Přitom by stačilo jednou měsíčně chodit na barvu k nám.“ „No, možná, kdybyste za obarvení těch mých tří vlasů děda vševěda nechtěli pomalu víc než šmejdi za hrnce, uvažovala bych nad tím“ zabrblala jsem si pod fousy a už jsem si myslela, že mám klid.

Kadeřnice ale nasadila nejtěžší kalibr: „A jakou péči na vlasy vlastně používáte?“ Hm, předpokládám, že „jakýkoliv šampon, který je po ruce“, asi nebude správná odpověď. Míra zdeptanosti už ale u mě dosáhla vrcholu, a tak jsem z paty vytáhla ještě něco jako „jo a balzám“ a vyslechla si další sérii rad a pouček, za které by se nemusela stydět ani moje mamka při plánování naší svatby.

Po dvou hodinách jsem ze salonu odcházela s novým odstínem blond (mimochodem přítel si žádné změny nevšiml) a pocitem, že pokud nechám jakoukoliv barvu z drogerky přiblížit se k mým vlasům na méně než deset metrů, budu sedět dýl jak Kajínek. Asi ty tajné schůzky kadeřnic mají fakt úspěch.

Autor: Pavlína Peťovská | sobota 20.1.2018 8:45 | karma článku: 13,99 | přečteno: 762x
  • Další články autora

Pavlína Peťovská

Láska k literatuře nezná hranic

Čím je člověk starší, tím více přemýšlí nad tím, kam by se jeho životní cesta ubírala, kdyby nikdy nedošlo k některým setkáním a já nejsem výjimkou.

30.11.2022 v 14:05 | Karma: 7,59 | Přečteno: 167x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Ze života v korporátu IV: Zkušební doba

Uplynuly tři měsíce a pomalu, ale jistě se blíží doba, kdy ještě beztrestně můžeme svoje rozhodnutí stát se kolečkem v korporátním soukolí vzít zpět.

25.8.2019 v 9:51 | Karma: 19,31 | Přečteno: 1033x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Ze života v korporátu III: Zaškolování

Po prvním oťukávání začíná jít do tuhého. Tento týden musíme zuby nehty dokázat, že jsme právoplatnou součástí dream teamu...

16.8.2019 v 20:16 | Karma: 17,15 | Přečteno: 1012x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Kdo by měl rád vedra...

Pokud se stejně jako já chystáte v nejbližších týdnech napsat článek a zrovna se nechcete věnovat politice, zbývá vám už jen jedno vděčné téma pro čtenáře všech generací: vedro...

26.7.2019 v 11:01 | Karma: 10,69 | Přečteno: 325x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Život v korporátu II: První den v práci

Konečně jsme se dočkali a přišel Den D. Dnes se začne psát historie: příběh kariéry sebevědomého úspěšného korporátního člověka.

17.6.2019 v 16:20 | Karma: 24,96 | Přečteno: 2785x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Život v korporátu I: Pohovor

25 dnů dovolené, stravenky a hrazení všeho možného pojištění je pro nás obyčejné lidi často lákavou vstupenkou do světa korporátu.

4.6.2019 v 19:47 | Karma: 33,69 | Přečteno: 4183x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Aby se někdo neurazil...

Tento článek se netýká politické ani žádné jiné korektnosti vůči nějaké skupině obyvatel, jak by se mohlo na první pohled zdát. Je prostě o tom, jak blbě se někdy umíme chovat...

29.5.2019 v 8:46 | Karma: 14,85 | Přečteno: 835x | Osobní

Pavlína Peťovská

Nemoc, která neexistuje

K napsání tohoto článku mě inspiroval nedávný rozhovor na dvtv, který se tomuto tématu věnuje, ale především vlastní zkušenost.

23.10.2018 v 8:13 | Karma: 27,36 | Přečteno: 1994x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Příběhy kolem nás

Už jste někdy slyšeli frázi „každá věc má svůj příběh“? Já ji mám moc ráda, protože na ní asi přeci jen něco bude...

3.8.2018 v 11:44 | Karma: 9,67 | Přečteno: 342x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Krize našeho věku

V poslední době se mi zdá, že se stále více lidí v mém věku (rozuměj kolem třicítky) dostává do krize.

20.7.2018 v 11:17 | Karma: 19,36 | Přečteno: 1110x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Jak jsem chtěla sportovat

Olympiáda skončila a já jsem poctivě sledovala, jak jinak než v pohodlíčku u televize, skoro všechny disciplíny – to by mi šlo. A při této příležitosti jsem sama začala vzpomínat na svoji (ne)sportovní kariéru...

1.3.2018 v 21:57 | Karma: 9,75 | Přečteno: 372x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Zase o rok starší...

Už je to tak. Od minulého týdne na této planetě pobývám přesně 27 let. Nějak rychle ten čas utíká...

28.2.2018 v 14:16 | Karma: 8,53 | Přečteno: 286x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Ideální žena

Taky si kladete otázku, jakými vlastnostmi by měla oplývat ideální partnerka? Pokusila jsem se několik z nich shrnout do pár stručných bodů.

12.2.2018 v 21:32 | Karma: 16,28 | Přečteno: 720x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Domácí práce aneb Utrpení mladé Pavči

Většina lidí dělí domácí práce na mužské a ženské. My s přítelem na ty otravné a ještě otravnější...

1.11.2017 v 10:46 | Karma: 17,38 | Přečteno: 953x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Přípravy na Den „D“

Svatba – slovo, při kterém se, alespoň podle zažitých stereotypů, ženám rozzáří oči nadšením a mužům orosí čelo od potu. A když už se chlap rozhodne dobrovolně „okroužkovat“, doufá, že se svatba nezvrhne v Cirkus du Soleil...

30.10.2017 v 8:16 | Karma: 14,24 | Přečteno: 740x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Dobrodružství jménem nemocnice

Většina z nás se do nemocnic a k doktorů vůbec nehrne a já nejsem výjimkou. Ale co se dá dělat, někdy nemáme na výběr...

28.10.2017 v 10:08 | Karma: 21,82 | Přečteno: 1137x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Zmatky nad zmatky

Po delší odmlce, kdy mě humor na maličkou chvíli přešel, se vracím v plné síle, odhodlaná odhalit další ze svých nešvarů...

26.10.2017 v 13:32 | Karma: 11,60 | Přečteno: 466x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Já bych ty internety (ne)zakázala

I když jsem se zpočátku zuby nehty bránila, i mě smetla digitální tsunami, a tak patřím mezi lidi, kteří bez internetu neudělají ani krok.

25.7.2017 v 6:45 | Karma: 15,30 | Přečteno: 719x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Srdce nebo rozum?

Každý z nás už někdy v životě zažil situaci, kdy musel řešit, jestli poslechne hlas svého srdce nebo se raději spolehne na rozum.

18.7.2017 v 22:09 | Karma: 13,98 | Přečteno: 549x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Život na vysoké noze

I my ženy, které děláme něžnému pohlaví ostudu, protože nejraději nosíme tenisky nebo mokasíny, chceme být někdy za dámy. A tak jsem se jednou vydala koupit sandály na podpatku...

13.7.2017 v 9:42 | Karma: 20,56 | Přečteno: 758x | Diskuse| Osobní
  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 880x
Píšu fejetony a úvahy. Také přispívám literárními články na blog literarnihysterie.cz. 

 

 

Seznam rubrik