Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Knihy, které jsem nepřečetla

Akce knihkupectví Martinus s názvem Den nepřečtených knih mě inspirovala k zamyšlení se nad knihami, které už mám léta nachystané v poličce s tím, že je jednou dočtu do konce...

Paradoxně se ve velké většině případů jedná o bestsellery, knihy, které mi někdo daroval se slovy „To si prostě musíš přečíst“ nebo o díla, která jsem si sama s velkým očekáváním pořídila.

Začalo to už v pubertě: Tehdy jsem zaslechla, že knihy od Stephena Kinga jsou tak napínavé, že se od nich několik dní neodtrhnu. Po první zkušenosti se Řbitovem zvířátek jsem se tedy odhodlala pořídit si hit číslo jedna – Shining. Vždyť ji chválila i Rachel z Přátel, tu musím mít! A tak jsem napsala Ježíškovi... Našim se ale, jak jsem si odvodila při rozbalování dárků, knížku nepodařilo sehnat (později jsem zjistila, že opravdu není v češtině snadno k dostání), a tak jsem byla obdarována dalším Kingovým bestsellerem To. Ne, že by mě neděsili klauni, ale objem knihy se stal jejím osudem. Začala jsem si ji během svátků brát s sebou do postele, pomalu jsem se nechala vtáhnout do děje, ale pak Vánoce skončily a nevím jak vy, ale já jsem většinu knih přečetla v dopravních prostředcích a představa, že bych měla kromě učebnic v tašce tahat ještě tohoto obra, mě odradila. A protože nedokážu číst dvě knihy zároveň, brzy jsem si do aktovky hodila nějakou "náhradu" a na To jsem zapomněla. Ke knize jsem se chtěla později vrátit, ale skripta taky něco váží...

No a pak je tu ten Kundera. Poté, o mě nadchly jeho Žert Valčík na rozloučenou, nemohla jsem přece vynechat i Nesnesitelnou lehkost bytí. Navíc se údajně jedná o Kunderovo nejpovedenější dílo... První kapitola vypadala slibně a já se těšila, až budu dílo vychvalovat jako ty ostatní. Ale moment, kdo je to ten Stieg Larsson? A proč je kolem něj najednou takový boom? No tak dobře, přečtu si nejdřív první díl Milénia, abych byla v obraze, pak se můžu zase vrátit ke Kunderovi. Jé, od toho Milénia je i druhý díl? A třetí? Sami asi dobře chápete, jak to nakonec s Kunderou dopadlo – leží na poličce dodnes a já jsem se tím definitivně pasovala na knižního barbara, protože jsem dala přednost detektivce. A ani mi v tomto případě váha knihy nevadila...

Momentálně role černého Petra mezi mými knihami padla na Palahniukovo Prokletí, ke kterému si už několik týdnů snažím najít cestu. 

A co vy? Máte taky svou sbírku rozečtených knih? 

 

Autor: Pavlína Peťovská | úterý 30.8.2016 2:03 | karma článku: 11,61 | přečteno: 460x
  • Další články autora

Pavlína Peťovská

Láska k literatuře nezná hranic

Čím je člověk starší, tím více přemýšlí nad tím, kam by se jeho životní cesta ubírala, kdyby nikdy nedošlo k některým setkáním a já nejsem výjimkou.

30.11.2022 v 14:05 | Karma: 7,59 | Přečteno: 168x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Ze života v korporátu IV: Zkušební doba

Uplynuly tři měsíce a pomalu, ale jistě se blíží doba, kdy ještě beztrestně můžeme svoje rozhodnutí stát se kolečkem v korporátním soukolí vzít zpět.

25.8.2019 v 9:51 | Karma: 19,31 | Přečteno: 1033x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Ze života v korporátu III: Zaškolování

Po prvním oťukávání začíná jít do tuhého. Tento týden musíme zuby nehty dokázat, že jsme právoplatnou součástí dream teamu...

16.8.2019 v 20:16 | Karma: 17,15 | Přečteno: 1012x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Kdo by měl rád vedra...

Pokud se stejně jako já chystáte v nejbližších týdnech napsat článek a zrovna se nechcete věnovat politice, zbývá vám už jen jedno vděčné téma pro čtenáře všech generací: vedro...

26.7.2019 v 11:01 | Karma: 10,69 | Přečteno: 325x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Život v korporátu II: První den v práci

Konečně jsme se dočkali a přišel Den D. Dnes se začne psát historie: příběh kariéry sebevědomého úspěšného korporátního člověka.

17.6.2019 v 16:20 | Karma: 24,96 | Přečteno: 2785x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Školák měl v osmi letech dvě mrtvice. Nemocných dětí od covidu přibývá

1. května 2024

Premium Netušili jsme, že mrtvici mohou dostat i děti, říkají rodiče těch, které to zažily. Některé dokonce...

Silný vítr komplikuje dopravu. Z Havlíčkova Brodu nejezdí vlaky na dvou tratích

1. května 2024  17:13,  aktualizováno  19:46

Silný vítr potrápil hlavně řidiče na Pardubicku. Z důvodu pádu několika stromů museli policisté...

OBRAZEM: Prahou prošel majálesový průvod. Masky kritizovaly Beka a bydlení

1. května 2024  19:05

Součástí oslav 1. máje byl ve středu studentský majálesový průvod, který vyrazil z pražské Kampy a...

„Mami, ve zdech je příšera,“ tvrdila holčička. Dům ovládlo 60 tisíc včel

1. května 2024  18:21

V domě rodiny Classových v Severní Karolíně číhalo po několik měsíců opravdu nečekané překvapení....

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 880x
Píšu fejetony a úvahy. Také přispívám literárními články na blog literarnihysterie.cz. 

 

 

Seznam rubrik