Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Moje noční dobrodružství

Když večer ulehám do postele, nemůžu se dočkat, až zavřu oči a ponořím se do spánku. Proč? Přece kvůli snům! Někdy jsou zlé, jindy realistické, ale občas v nich zažiju dobrodružství, o kterých se mi nesnilo. Teda vlastně snilo:)

Přiznám se, že od té doby, co docházím do nového zaměstnání, se moje sny většinou točí kolem práce. Vidím před sebou nevyřízené maily nebo nejnovější číslo našeho časopisu plné chyb. V těchto případech si po probuzení oddechnu a jsem ráda, že mám noční můru za sebou. Mezi moje další neoblíbené sny pak patří situace, kdy se koná důležitá schůzka, já se snažím dostat z jednoho místa na druhé a ono to nejde. Když se autobus uráčí přijet a já ho stihnu (což se ale většinou nepodaří), tak zrovna jede opačným směrem. Po takovém nočním zážitku pak člověk ráno dokáže mávnout rukou i nad o pět minut zpožděnou šalinou.

Občas se ale zadaří a na řadu přijdou sny, o kterých bych dnes chtěla vyprávět. Například asi před půl rokem se mi zdálo o tom, že skrz díru v krbu můžu vstupovat do nejrůznějších pohádek a ovlivňovat jejich děj. Když si nyní představím, jak se snažím Růžence vysvětlit, že by na tu kytku s trny fakt neměla šahat, jde o poměrně vtipně vtipnou situaci. Ve snu ale člověk nad takovými „detaily“ nepřemýšlí, a tak klidně ještě před probuzením poučím Sněhurku o rizikách podomního prodeje. 

Pokud je něco pravdy na tom, že sny odráží naše podvědomá přání, tak mi asi začínají tikat biologické hodiny. Nedávno jsem se totiž ve snu ocitla v Indii, kde jsem poznala malou opuštěnou holčičku, a tak jsem se rozhodla ji přijmout za svou a postarat se o ni. Ačkoli v reálu mi strach (pramenící z mých dovedností v zacházení s dětmi) nedovolí si cizí miminko ani pochovat, „v Indii“  bych se s grácií vysloužilé matky dokázala postarat i o všechny děti Apua Nahasapeemapetiolona. Bohužel si už přesný děj snu nepamatuji, ale vím, že na konci jsme se musely dojemně rozloučit. Suma sumárum, asi bych si měla promluvit s přítelem. Nebo s psychologem. 

A můj doposud nejlepší sen? Tak ten měl velmi jednoduchý scénář: Plavila jsem se oceánem na lehátku. Dodnes cítím, jak mi vítr čechrá vlasy a dýchám čerstvý vzduch. Žádné starosti, žádný strach z utopení, jen pocit absolutní svobody. Přiznávám, že tato pro nezúčastněného diváka opět poněkud komická představa je ve skutečnosti bohužel složitě zrealizovatelná. A právě proto je skvělé, že máme možnost snít! Nejen, že jsem se bez problémů plavila vlnami, ale dokonce se mi podařilo dorazit na neznámý kontinent vonící kořením a a cizokrajným ovocem. Hotový Kryštof Kolumbus v sukních. Ráda bych si tento zážitek ještě někdy zopakovala, ale snům, navzdory tipům na internetu, neporučíš :). Můžu se jen těšit, co si na mě můj mozek připravil na dnešek...

A o čem sníte vy?

 

 

 

Autor: Pavlína Peťovská | pondělí 12.9.2016 19:41 | karma článku: 9,49 | přečteno: 401x
  • Další články autora

Pavlína Peťovská

Láska k literatuře nezná hranic

Čím je člověk starší, tím více přemýšlí nad tím, kam by se jeho životní cesta ubírala, kdyby nikdy nedošlo k některým setkáním a já nejsem výjimkou.

30.11.2022 v 14:05 | Karma: 7,59 | Přečteno: 168x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Ze života v korporátu IV: Zkušební doba

Uplynuly tři měsíce a pomalu, ale jistě se blíží doba, kdy ještě beztrestně můžeme svoje rozhodnutí stát se kolečkem v korporátním soukolí vzít zpět.

25.8.2019 v 9:51 | Karma: 19,31 | Přečteno: 1033x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Ze života v korporátu III: Zaškolování

Po prvním oťukávání začíná jít do tuhého. Tento týden musíme zuby nehty dokázat, že jsme právoplatnou součástí dream teamu...

16.8.2019 v 20:16 | Karma: 17,15 | Přečteno: 1012x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Kdo by měl rád vedra...

Pokud se stejně jako já chystáte v nejbližších týdnech napsat článek a zrovna se nechcete věnovat politice, zbývá vám už jen jedno vděčné téma pro čtenáře všech generací: vedro...

26.7.2019 v 11:01 | Karma: 10,69 | Přečteno: 325x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Život v korporátu II: První den v práci

Konečně jsme se dočkali a přišel Den D. Dnes se začne psát historie: příběh kariéry sebevědomého úspěšného korporátního člověka.

17.6.2019 v 16:20 | Karma: 24,96 | Přečteno: 2785x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Kvůli letním teplotám a silnému větru hrozí požáry. Ochladí se koncem týdne

29. dubna 2024  6:33,  aktualizováno  11:35

Přímý přenos V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Klaus promluví o dvacátém výročí vstupu do EU. Vydá se opět i na Blaník

29. dubna 2024  11:35

Exprezident Václav Klaus vystoupí při příležitosti dvacátého výročí vstupu České republiky do...

Ukrajinci zavraždění v bavorském nákupním centru byli vojáci na léčení

29. dubna 2024  11:33

Dva Ukrajinci, kteří zemřeli v sobotu po útoku nožem v nákupním centru v Bavorsku, byli členy...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  11:28

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 880x
Píšu fejetony a úvahy. Také přispívám literárními články na blog literarnihysterie.cz. 

 

 

Seznam rubrik