Já bych ty internety (ne)zakázala

25. 07. 2017 6:45:59
I když jsem se zpočátku zuby nehty bránila, i mě smetla digitální tsunami, a tak patřím mezi lidi, kteří bez internetu neudělají ani krok.

Pravděpodobně se všichni shodneme na tom, že být permanentně online má své nevýhody, ale i výhody. Můžete si klidně stokrát opakovat, že „bez internetu se žilo líp“, ale snažit se dešifrovat z napůl plesnivé cedule odjezd autobusu, který navíc jezdí jednou za dvě hodiny, není věc, na kterou budete vzpomínat s nostalgií. Nedej bože, kdybyste chtěli, aby vám navazovalo víc dopravních prostředků na sebe – Elon Musk se svými pokusy o let na Mars by mohl vyprávět. Pak ale nějakého neznámého génia napadlo jízdní řád naprogramovat, a tím vyřešil všechny problémy 21. století.

Další pozitivum digitální technologie jsem dokázala ocenit až poté, co jsem začala žít s přítelem ve společné domácnosti. Tehdy jsem zjistila, že se ode mě jaksi očekává, že budu svého milého vykrmovat. Stokrát můžete chlapovi tvrdit, že máte jiné přednosti (např. v oblasti kritického zhodnocení mužské práce), dobře udělaný guláš ocení i profesor z Harvardu. Bohužel jediná knižní kuchařka, kterou doma mám, asi od čtenáře předpokládala, že bude minimálně vědět, jak zapnout troubu, a proto obsahovala pro mě nepochopitelná slovní spojení jako „utřít máslo s cukrem“ a podobné. Pak jsem ale zabrousila na internet a objevila záchranu v podobě videoreceptů. Heuréka, někdo myslel i na nás antikuchaře, nebála jsem se citovat Archiméda, protože jsem věděla, že vztah s přítelem je zachráněn.

Samozřejmě největší plus internetu spočívá v rychlé dostupnosti velkého množství informací, takže namísto toho, abychom si přečetli až v pondělí na stánku, že Bohdalová nakoupila fake Fillu, můžeme touto zprávou obohatit už svůj víkend.

Abyste mě považovali za nestrannou, uvedu vám několik příkladů, kdy mi internet pěkně pije krev. Ne nadarmo se říká, že web je dobrý sluha, ale špatný pán. Teda aspoň to říkám já. Najdete tam totiž spoustu zpráv, které z vás dokážou udělat docela solidního paranoika. Když chci třeba zjistit příčinu toho, proč už mě týden bolí ruka, internet mě okamžitě odsoudí k smrti na rakovinu. Když mě bolí v krku, je to opět rakovina, a to nemluvím o nedávné horečce nebo divně vypadajícím znaménku. Ať zadáte do vyhledávače jakékoliv symptomy, letos už Silvestra neoslavíte.

S čím ale musíme nejvíce bojovat, jsou nepravdivé nebo zastaralé informace. Letos jsme si objednali s přítelem pobyt v krásném hotelu. Na internetu jsme si přečetli, že si v hotelové kavárně můžeme dopřát spoustu chutných zákusků, a navíc se tam každý pátek konají romantické večery při klavíru. Vyrazili jsme teda prozkoumat „terén“. Poté, co jsme se usadili a na náš dotaz ohledně dezertů nám bylo sděleno: „Vidíte snad tady v tom jídelním lístku nějaký zákusky?“, jsme usoudili, že se nabídka na webových stránkách bude asi od reality trochu lišit. Rozhodli jsme se tomu dát ještě jednu šanci, a to hlavně proto, že jsme v rohu místnosti zpozorovali krásně zachovalý starý klavír. A tak jsme se v pátek vyšňořili (jinými slovy vytáhli jediné nepomačkané oblečení z kufru) a těšili se na romantický večer. Objednali jsme si vínko a já se bavila hádáním, který z procházejících mužů by mohl být pianista. Po půl hodině marného čekání byl pianista každý kolemjdoucí, který měl ruce, a po třech vínech jsem pianistou byla já. Skutečnost, že se počet hostů kavárny během mého vystoupení pomalu, ale jistě snižoval, jsem samozřejmě přikládala rozladěnosti klavíru.

I když mě internet někdy dokáže pěkně napálit, závislosti na něm se asi jen tak nezbavím. Jinak bych vás přeci nemohla obohatit o svoje „duchaplné“ články. :-) A pokud se vám moje výtvory nelíbí, nic s tím neudělám. Beztak za všechno může internet.

Autor: Pavlína Peťovská | úterý 25.7.2017 6:45 | karma článku: 15.30 | přečteno: 719x

Další články blogera

Pavlína Peťovská

Láska k literatuře nezná hranic

Čím je člověk starší, tím více přemýšlí nad tím, kam by se jeho životní cesta ubírala, kdyby nikdy nedošlo k některým setkáním a já nejsem výjimkou.

30.11.2022 v 14:05 | Karma článku: 7.16 | Přečteno: 167 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 13.32 | Přečteno: 238 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 13.09 | Přečteno: 1487 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.65 | Přečteno: 471 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 29 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 804

Píšu fejetony a úvahy. Také přispívám literárními články na blog literarnihysterie.cz. 

 

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...